[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=’custom’ color=’#000000′ id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-ks253rzo’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]
نورپردازی طلا و جواهرات در فروشگاه های جواهر فروشی به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می شود تا محصولات را به نمایش بگذارد و بر تصمیم گیری های خریدار تاثیر بگذارد. استفاده درست از نورپردازی می تواند باعث پیشی گرفتن از رقبا بشود.

حتی اگر طراحی فروشگاه نیز موفقیت آمیز باشد، و “طلا و جواهر آلات با کیفیت” به نمایش گذاشته شوند، در صورت استفاده نکردن از نورپردازی مناسب ،در فروش بازتاب موفقی از طراحی و کیفیت محصول نخواهید داشت.

مهم ترین بخش هر فروشگاه جواهرفروشی ، نورپردازی ویترینی فروشگاه است. قرار است در این پنجره تزئیناتی از جنس الماس و طلا به نمایش گذاشته بشوند!  در واقع شما با این محصولاتی که در ویترین خواد دارید، توجه مشتری ها را جلب می کنید.

الماس ها نیازمند نور سفید درخشنده ای هستند که درخشش آن ها را به خوبی به نمایش بگذارد. طلا در زیر نورهای با رنگ گرم نزدیک به زرد بهتر دیده می شود. برای الماس ها 4000 تا 4300 کلوین، و برای طلاها 3000 تا 3500 کلوین پیشنهاد می شوند.

طراحی نورپردازی فروشگاه طلا فروشی

عموما شدت روشنایی حدود 2000 لوکس برای نورپردازی ویترین فروشگاه مناسب است. با این حال می توان بسته به نیاز و درخواست مشتری، تا سطح 4000 لوکس را نیز استفاده کرد.

برای تامین روشنایی عمومی در فروشگاه، سطح نور 800 لوکس گزینه مناسبی است. چرا که نورپردازی داخل ویترین فروشگاه می بایست درخشان تر از نورپردازی داخل فروشگاه باشد. لذا توجه مشتریان به سمت محصولاتی که در ویترین فروشگاه هستند متمرکز خواهد شد. در فروشگاه، رنگ های سفید گرم 2700 تا 3000 کلوین برای روشنایی عمومی پیشنهاد می شوند.

نمود رنگ یا CRI نیز در زمان انتخاب تجهیزات نورپردازی مورد استفاده در طراحی نورپردازی فروشگاه مهم است. می بایست از منابع نوری با نمود رنگ CRI برابر با 80 یا حتی بالاتر از 90  در نورپردازی طلا و جواهرات در فروشگاه استفاده کرد. این کار باعث واقعی تر دیده شدن رنگ اشیا زیر نور می شود.هم چنین استفاده از منابع نوری ویوید بریلیانت Brilliant Vivid که باعث بیشتر دیده شدن رنگ ها می شوند، باعث افزایش جذابیت جواهرآلات داخل ویترین می گردد.

معمولا در نورپردازی جواهرآلات از اسپات لایت های ریلی، اسپات لایت های توکار ، و منابع نور آویز استفاده می شود.

در فروشگاه های جواهرفروشی، نسبت هزینه نورپردازی به کل هزینه ها حدودا 25 درصد می باشد. لذا استفاده از منابع نور دارای بازده بالا و طول عمر بالا، باعث کمک به صرفه جویی خواهد شد.

منبع : http://lightingequipmentsales.com/lighting-guide-for-jewelry-stores.html
[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *